top of page
  • פלא יועץ

שו"ת עם צוות מחלקת 'סידור ישיבות' בראשות הרב יחזקאל פלדמן

מה תפקיד מחלקת 'סידור ישיבות' במרכז 'פלא יועץ'?

המחלקה שלנו נוסדה עם המטרה הקדושה, שלא יישאר אף בחור בלי ישיבה. בדורינו הבלתי פשוט, מדי שנה, נוצרים מקרים שונים, בהם בחורים מוצאים את עצמם רגע לפני פתיחת זמן 'אלול', ללא ישיבה והסכנה לעתידם הוא גדול מאד.


לשם כך אנו פועלים מול כל הישיבות, תוך התאמת כל מקרה לגופו, בהדרכה צמודה והמשך מעקב, בהכוונתו של הגאון רבי דוד לוי שליט"א נשיא המרכז, עד לפתרונו המלא.


מחלקת סידור ישיבות

מתי נוסדה המחלקה?

מאז קום מרכז 'פלא יועץ' טופלו מקרים מעין אלה על ידי המרכז, בהיותו הכתובת לכל מקרה חינוכי. בשנת תשע"ד קיבלה הפעילות תנופה גדולה, הוסדר תהליך שיטתי יסודי ומקיף לטובת הדבר ונוצרו קשרים עם כל הישיבות לפתרון הסוגיה, ומאז הפעילות עלתה על דרך המלך, וכל השאר היסטוריה.


כמה מקרים נפתרו מאז ועד היום?

מדי שנה נפתרים, מעל 100 מקרים ערב פתיחת 'זמן אלול', ובמהלך השנה כ-100 מקרים נוספים, כך שניתן לשער, כי במסגרת המחלקה פתרנו למעלה מ-2,000 מקרים לכל הפחות וזאת רק בעשור האחרון.


מה בעצם תפקיד המחלקה?

קליטת כל מקרה של בחור שמוצא את עצמו ללא מסגרת, קשר ישיר והדרכה של ההורים, איתור מסגרת מתאימה, הדרכת הבחור לקראת הכניסה, כניסת הבחור בפועל והמשך מעקב.


מה סוד ההצלחה של המחלקה?

סוד ההצלחה שלנו הוא, בראש ובראשונה סיעתא דשמיא על כל צעד ושעל. בנוסף, זה נזקף גם לפעילות העקבית והבלתי פוסקת מול ההורים ומול צוות הישיבות השונות, כאשר כל מקרה נבחן לגופו וכל בחור מקבל מענה לצרכיו שלו. גם אחרי שהמקרה נפתר והבחור נקלט בישיבה, אנחנו ממשיכים לנהל מעקב לאורך זמן, כדי לוודא כי אכן ההתאקלמות הסתיימה בהצלחה.


אי אפשר לפתור סוגיה כה מטרידה וכואבת, אלא באמצעות פעילות מקיפה ויסודית זו, שהוכחה כדרך היחידה להצלחה.


האם יש מקרים בהם המחלקה הרימה את ידיה?

במשך עשור שלם של פעילות ואף קודם לכן, מעולם לא הרמנו במרכז 'פלא יועץ' את ידינו, כל עוד הבחור והוריו עמדו בקשר איתנו ופעלו על פי הוראתינו. גם במקרים בהם ההורים התייאשו, והבחור עצמו כבר חשב שהוא מקרה אבוד, אנחנו לא הרמנו ידיים ולבסוף המאמץ השתלם והצלחנו לפתור את המקרה. לכן עלינו לדעת שאין 100% הצלחה והכל תלוי בסיעתא דשמיא.


דבר זה צריך להיות לעיני הכל, כדי שיידעו, גם במקרה הקשה והסבוך ביותר, כל עוד ההורים והבחור אינם מתייאשים ופועלים על פי הוראתינו, ישנו סיכוי לפתרון מלא בס"ד.


מה המסר שיש לכם להעביר לציבור הרחב?

לציבור ההורים המסר צריך להיות, שתמיד חשוב להיות עירני כדי לזהות בזמן את התהליכים הבעייתיים, כדי שלא נגיע למצב שבחור צריך לעבור ישיבה או נדחה חלילה החוצה מהמסגרת, באופן בלתי צפוי. ברוב ככל המקרים, ניתן למנוע את הקשיים המורכבים, אם ההורים היו מזהים את הקשיים מבעוד מועד, מתוך תשומת לב והקשבה נכונה.


לציבור העוסקים בעבודת הקודש בשדה החינוך, המסר צריך להיות כי בכל מצב ובכל מקרה, קריטי שהצוות החינוכי, הר"מים, המחנכים והמשגיחים, יעמוד בקשר עם המחלקה, לדווח על הקשיים ולפעול יד ביד למציאת הפתרון, גם אם מדובר במקרים מורכבים. בדרך הזו נוכל למנוע מצב בו בחור נופל מהמסגרת חלילה, לתמיד.


העמידה בקשר ובעיקר לא לחכות לרגע האחרון, ימנע את רוב ככל הבעיות!

בהצלחה גדולה!

bottom of page